Thursday, October 18, 2012

Take A Break


Aika ajoin pysähdyn.
Hiljennän vauhtia, annan elämän hidastua.
Riisun pois kaiken ylimääräisen,
kiireen, tapaamiset, tekemiset.
Katson mitä alkaa tapahtua.

Tulee hetki, jolloin ajattelen olleeni jo tarpeeksi.
Tämä hetki on tärkeä, koska seison silloin rajalla.
Olen ollut itseni kanssa siihen pisteeseen asti, mikä 
on minulle mukavaa, tuttua.
Entä sen jälkeen, mitä on rajan toisella puolella?

Rajan toisella puolella on kaikki se tärkeä ja oleellinen
mitä en näe.
Jos luovutan, en pääse eteenpäin.
Jos uskallan olla, esiin nousee kaikki se
mitä on kohdattava.
Se voi olla epämukavaa, haasteellista, mutta
tuottaa aina hedelmää.

Pysähtymisessä parasta on mahdollisuus.
Kun päästää hetkeksi irti kaikista rutiineista,
tavoista ja toiminnasta, jota
automaattisesti päivittäin suorittaa,
voi löytää jotakin yllättävää.

On parempi elää tässä hetkessä,
olla totta,
kuin kulkea sumussa vuosikausia
tietämättä mitä todella
tahtoo,
kuka syvimmiltään on.

Totuus vapauttaa.
Olemalla rehellinen vapauttaa
itsensä ja muut,
ottaa vastuun itsestään ja elämästään.

Totuus voi tehdä kipeää
ja sen kohtaaminen voi olla tuskallista,
mutta mikään ei ole koskaan tehnyt minua niin
vapaaksi kuin totuus.
Se, miten totta ja rehellinen olen
muille, on suhteessa siihen
kuinka totuudellinen olen itselleni.
Valhe toiselle, on valhe itselle.

Tärkeintä olla olla rehellinen itselleen.
Olla uskollinen itselleen.
Sillä se kantaa-
oli tyyntä tai myrskyä.

No comments:

Post a Comment