Tuesday, October 23, 2012

My Life Lately


All creative scientists know that the true laboratory is the mind, 
where behind illusions they uncover  the laws of truth.
-Autobiography by a Yogi

Ollako vai eikö olla.
Jos olla,niin mitä.
Missä ja milloin?

Olen kova ajattelemaan, joskus vähän liiankin.
Ajatukset alkavat häiritä.
Kesken joogaharjoituksen turhaudun siihen, että
pääni sisällä papattaa loputon papupata.
Ajatuksia ristiin rastiin,
sinne tänne.
Näpäytän itseäni kovaan ääneen:
'Just shut up!´
Hiljaisuus laskeutuu pääni sisälle.
On vain syvä, rauhallinen hengitys. 
Sen lempeys rauhoittaa, vie yhä syvemmälle venytykseen. 
Mieli on hiljaa.
Keho avautuu.
Ja olen vapaa.


Jooga on minulle vapaus.
Jaksan aamusta toiseen nousta aikaisin
ja tehdä harjoituksen olotilasta huolimatta
vapauttaakseni itseni.
Joogamatolla kaikki muuttuu.
Hengitys vangitsee hetkeen, vaativat
asanat keskittävät mielen ja kehon avaaminen purkaa
tunteita ja ajatuksia.
Elämä hidastuu ja yksinkertaistuu.

Jooga ei ole ainoastaan fyysinen harjoitus matolla.
Se on kaikkea sitä, mitä minä olen, mitä minun elämäni on.
Jooga on uskomattoman hieno ja vahva väline
syventää itsetuntemusta, ymmärrystä ja tietoisuutta.
Laajentaa sisäistä tilaa, avautua elämälle, uusille mahdollisuuksille
ja ulottuvuuksille.
Se vie niin pitkälle, kuin on valmis menemään.
Viisaus piilee toistuvassa harjoituksessa, joka kerros kerrokselta
purkaa mielen rakenteita ja avaa kehoa.
Ja ennen kaikkea se on kokonaisvaltainen, yksilöllinen
kokemus.


Minulle jooga on yhtä tärkeä
ja olennainen osa jokapäivästä elämääni,
kuin syöminen, juominen tai tärkeät ihmissuhteet.
Se on osa suhdetta minuun itseeni, sitoutumista 
omaan hyvinvointiin ja itsen kuuntelemiseen.

Tasan kahden viikon päästä lennän Thaimaan auringon alle kuukaudeksi.
Palaan sinne, missä viime keväänä heräsi ymmärrys siitä
millaista elämää todella haluan elää.
Viime kerralla nautin täydellisestä hiljaiselosta, rauhasta,joutilaisuudesta-
ja joogasta.
Tällä kertaa edessä on intensiivinen neljän viikon koulutus.
Joogasta.

Tiedän, että tulevat neljä viikkoa vangitsevat minut hetkeen.
On päätöksiä ja uinuvia, mutta hiljalleen heräileviä
asioita, joita olen säästänyt tulevaa kuukautta varten.
Siellä on todellinen mahdollisuus olla läsnä itseään varten,
olla täysin irti tutusta ympäristöstä, rutiineista ja ihmisistä.
Antaa syvän tietoisuuden avautua siitä, mitä tulevisuudessa tapahtuu.
Olen odottanut marraskuuta niin paljon
ja aivan kohta se on täällä.

Namaste Samahita Retreat.


No comments:

Post a Comment